| Categorii | | | Pagini | | | Publicitate | | | Fata
din Ziarul | | | Links | | | Utile | |  |
| | |
| Tineretea e scrisa in genePublicat la: 2008-05-10 în categoria Sanatate | Autor: Ioana Daian
Cercetatorii sustin de mai multa vreme ca reducerea cu 60% a cantitatii de alimente consumate, in paralel cu mentinerea unui echilibru intre vitamine, minerale si nutrienti, contribuie la prelungirea vietii cu pana la 40%.
Astfel, tineretea fara batranete s-ar putea transforma din vis in realitate cu ajutorul manipularilor genetice. MIRACOLUL GENETICII
O gena-cheie, care explica de ce reducerea cantitatii de alimente prelungeste viata si cum ar putea fi incetinit procesul de imbatranire, a fost descoperita de o echipa de cercetatori din Statele Unite, potrivit unui studiu publicat in revista Nature. Pentru a afla de ce animalele care consuma o cantitate de alimente mai mica decat cea obisnuita traiesc mai mult si au o forma fizica mai buna, specialistii au analizat un vierme de laborator minuscul, format din doar 1.000 de celule (C.elegans). Identificarea „genei-cheie“, PHA-4, constituie „o mare descoperire“, potrivit cercetatorului Martin Holzenberg, de la institutul Insern din Paris. Aceasta gena este un „maestru al jocului“ care regleaza celelalte gene, a adaugat el. CONTRA SENECTUTII
Acelasi regim hipocaloric contribuie la reducerea riscurilor de cancer, diabet, maladii cardiovasculare si incetineste degenerarea creierului si a sistemului nervos, provocata de imbatranire. Anterior, s-au identificat doua cai majore de prelungire a vietii: reducerea cantitatii de alimente si manipularea insulinei. Manipularea insulinei a permis cobailor din laborator sa traiasca de doua ori mai mult, dar unii dintre acestia au suferit de nanism si au avut probleme de reproducere. Reducerea cantitatii de alimente contribuie, in plus, la o imbatranire armonioasa si dinamica. |
| | |